Minősítési rendszerbe regisztrálás készletnyilvántartó szoftver gyártók részére

Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2012. évi CXXXIV. törvény (a továbbiakban: „Fdvtv.”) 15/B. §-a értelmében a dohánytermék-kiskereskedő köteles a készletéről, illetve annak forgalmáról külön jogszabály szerint nyilvántartást vezetni, illetve elektronikus úton adatot szolgáltatni. Ezen jogszabályi kötelezettség részletszabályait az Fdvtv. 24/C. § b) pontjában adott felhatalmazás alapján a dohánytermék-kiskereskedők által vezetendő nyilvántartásokról, valamint a dohányboltban forgalmazott egyes termékekre vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséről szóló 244/2013. (VI. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) tartalmazza.

A Nemzeti Dohányboltban forgalmazott termékekre vonatkozó, a Koncessziós szerződésben foglalt online adatszolgáltatási kötelezettség több módon is teljesíthető:

  • PC-s kasszarendszer alkalmazásával, ebben az esetben maga a kasszarendszer megvalósítja a készletnyilvántartást és adatot küld a ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. (továbbiakban: Zrt.) adatközpontja részére;
  • hagyományos pénztárgép és külön számítógépen telepített és futtatott készletnyilvántartó szoftver alkalmazásával, ebben az esetben a készletnyilvántartó szoftver küld adatot a Zrt. adatközpontja részére.

Összefoglalóan a továbbiakban kiskereskedelmi rendszer jelentése olyan műszaki megoldás, ami lehetővé teszi a szerzősben előírt készletnyilvántartást és online adatszolgáltatást.

A Zrt. minősítési rendszert állít fel annak érdekében, hogy a kiskereskedelmi rendszerek tanúsítására hivatalos minősítési központot hozzon létre. A minősítési rendszerben sikeresen megfelelt kiskereskedelmi rendszerek és gyártóik tanúsítványt kapnak, mely igazolja, hogy működésük megfelelő a Zrt. központi rendszeréhez való kapcsolódáshoz.

Minősítést szerezhet minden olyan gyártó és terméke, mely képes arra, hogy napra pontos készletnyilvántartást vezessen, és alkalmas arra, hogy az illetékes szervekhez az adatokat online kapcsolat útján továbbítsa, illetve teljesíti a minősítési rendszerben megfogalmazott követelményeket.

A Zrt. honlapján folyamatosan közzé teszi a minősített gyártók és termékek listáját.

Minősítő rendszerben való részvétel előfeltétele a lentebb részletezett gyártói regisztráció.

A regisztrációhoz kapcsolódó gyártói minimum követelmények

Minimum követelmény: elutasításra kerül egy gyártó regisztráció kérelme, ha a cég nem rendelkezik a regisztráció témájában releváns termék(ek) értékesítési jogával.

A regisztrációi igényhez megadandó adatok

Ezen a linken letölthető űrlapon az alábbi adatokat kérjük megadni a regisztráció során:

  • Képviselt cég neve
  • Képviselt cég weboldala
  • Képviselt cég ügyvezetője
    • név
    • email
    • mobilszám
    • Gyártót képviselő kapcsolattartó személy
      • név
      • email
      • mobilszám
      • Gyártót képviselő kapcsolattartó személy beosztása
      • Képviselt cég releváns termékének (vagy termékeinek) megnevezése (kiskereskedelemben értékesített elektronikus pénztárgép, vagy elektronikus nyilvántartó-rendszer, mely képes arra, hogy napra pontos készletnyilvántartást vezessen, és alkalmas arra, hogy az illetékes szervekhez az adatokat online kapcsolat útján továbbítsa)
      • Termék (vagy termékek) interneten publikusan hozzáférhető adatlapjára mutató URL
      • Termék(ek) legfőbb felhasználói, referenciái

A kitöltött, cégszerűen aláírt űrlapot kérjük jutassa el a Zrt. részére scannelt PDF formátumban, elektronikus úton a titkarsag@nemzetidohany.hu e-mail címre és az eredeti dokumentumot postai úton az alábbi címre: 1398 Budapest, postafiók 562.